"חמאס הוא ממשיכו של עמלק וחובה למוטטו"

הרב אפרים זלמנוביץ No Comments on "חמאס הוא ממשיכו של עמלק וחובה למוטטו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ציוותה התורה "בארץ אשר ה' אלוהיך נותן לך נחלה לרשתה, תמחה את זכר עמלק מתחת השמים" (דברים כ"ה י"ט). שלוש מצוות נצטוו בני ישראל עם כניסתן לארץ. אחד מהם הוא להכרית זרעו של עמלק (סנהדרין כ' ב'). הפירוש המעשי שבמבצע צוק איתן מחובתנו למוטט את שלטון החאמס. מיגור הטרור העזתי יאפשר למדינת ישראל לעשות שלום עם ערביי ארץ ישראל.

מספרת התורה "ויאמר (משה) כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק מדור דור" (שמות י"ז ט"ז). נשבע הקב"ה בכסאו להיות לו מלחמה ואיבה בעמלק עולמית… עד שימחה שמו של עמלק כולו ורק כשימחה שם עמלק ולא יזכר עוד, יושלם שלטון ה' בעולם (רש"י). השלום (אחד משמותיו של הקב"ה) ישרור בעולם רק אחרי מותו של אחרון הטרוריסטים.

תורת ישראל מחייבת אותנו למחות את זכר עמלק מתחת שמי השמים. עמלק הוא עם צמא דם. אין לו מקום בחברת העמים. אי אפשר לעשות עמו שלום. עמלק היה העם הראשון שבא להילחם בישראל כדי לעכב את ביאתו לארץ ישראל (רמב"ן). המלחמה לא הייתה מוסרית. "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים. אשר קרך בדרך ויזנב בך כל הנחשלים אחריך ואתה עיף ויגע ולא ירא אלוהים" (דברים כ"ה י"ז). עמלק מופיע מהמארב ומזנב בעורף. פוגע בבלתי מעורבים והורג חפים מכל פשע.

אודות כוחו של עמלק לומד התלמוד (סנהדרין ק"ו א') מהפסוק "ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים" (שמות שם). אמר רבי אלעזר בן חסמא: אי אפשר לישראל לחיות אלא אם כן מתעסקים בדברי תורה. וחלילה אם יפרשו ישראל מדברי תורה, השונא בא עליהם (תנחומא בשלח). רש"י מפרש: עמלק מזהה בנו רפיון רוחני ומכה אותנו ללא רחם. גם בימינו בשעה שהחמאס רואה את מי מבינינו שאינו מאמין בצדקת דרכנו הוא מאמין בכל לבו שיצליח לסלק את היהודים מארץ ישראל. רפיון באמונה מחליש את כוח עמידתנו בארץ.

"ויאמר משה אל יהושע: בחר לנו אנשים (גיבורים ויראי חטא שתהא זכותם מסיעתן. רש"י) – וצא הלחם בעמלק – מחר אנוכי ניצב על ראש הגבעה ומטה האלוהים בידי" (שמות י"ז ט'). משה מרים ידו, וישראל מסתכלים כלפי מעלה, ומשעבדים את ליבותיהם לאביהם שבשמים. סוף דבר. יהושע מנצח את המלחמה בעמלק. המאמינים מנצחים את הכופרים. גם היום ככל שהיהודים ישאו עיניהם אל על לשמים, יראו איך כיפת ברזל מיירטת את הרקטות שמשגרים הטרוריסטים אל העורף הישראלי, יפנימו כי יד ה' בדבר. יתחזקו באמונה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל, כך החוסן הרוחני בעורף בישראל יאפשר לצה"ל לנצח את החמאס בדיוק כפי שיהושע ומשה ניצחו את עמלק.

 

הרב אפרים זלמנוביץ הוא רבה של מזכרת בתיה



0 תגובות